For people who want to get started in WindowFarming in Stockholm, Sweden.
Dela gärna med er av era tips här.
Flaskor – Den billiga sprite läsken på willys + en 2 liters mineralvattenflaska som serservoar. Slangar – Biltema Luftpump – Tradera Små lecakulor. Plantagen Snöre – Plantagen Färg — Hittade halvfulla burkar hemma Luftpumpnålar – intersport Luftbackventil – akvarieaffär
Håller fortfarande på att testar vilken näring som är bra
Vattentank: Vas (600mmx17mm) från Blomsterlandet Lecakulor: Plantagen Nätkrukor: Tog min Dremel och borrade hål i gamla jogurtmuggar Duschdraperiestång (håller konstruktionen): Clas Ohlsson Akvarieprylar (pump, slanger, …): Hornbach Växtnäring: beställt hos ebboflod
Jag har gått genom instruktionerna för “3-plant airlift system” och bestämde för att bygga en egen, men jag har stått på en liten problem, jag har använt lexikon och sökt på Google men ingenstans står det var en 3’6″ rod eller dowel är.
Jag har bestämt mig för att gå och köpa all material som behövs imorgon, upskattar verkligen om ni kan svara mig idag,
Tack i förhand
Skulle gissa på att vanliga blompinnar skulle fungera, med samma diameter som dina krokidilklämmor. Jag skippade pinnarna och krokodilklämmor och hängde upp allt i snöra, blev billigare
Går det bra med vilken pump som helst?
Här finns ett gäng också: http://ebboflod.se/sv/luftpumpar/ Vet dock inte hur stark pumpen behöver vara?
Flaskor: Läskflaskor(Tonic water), 1.5L Reservoar: Matoljeflaska, 2L Pump: KSera Air 275R plus (Cyberzoo.se för ~180kr). Slang: “Syreslang 4-6mm” i silikon från Cyberzoo.se. Färg: Vit sprayfärg, 3 lager
Använde akvariumsilikon från Clas Ohlson för tätning. Jag använder T-Ventil(följde med pumpen) istället för nål för vattenmatningen.
En viktig sak gällande val av pump är att den man väljer är justerbar. På så sätt kan man ställa in alldeles lagom flöde, så att plantorna varken blir för torra eller dränks. Jag har denna: http://www.hydrogarden.se/pumpar-bevattning/syrepumpar/hailea-aco9602-justerbar-syrepump-432ltim-2-utgangar
To start connecting please log in first. You can also create an account.
Remember Me